Ziarah, Umrah dan Haji | SERBA ALAH SERBA ALAH: Ziarah, Umrah dan Haji
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Sunday, October 05, 2014

Ziarah, Umrah dan Haji

p/s : Sesiapa yang asyik mengadu tiket penerbangan mahal, saya ada solusinya di sini. Jangan malu, jangan segan. Anda boleh gunakan teknik rahsia yang saya berikan ini seumur hidup anda, untuk kesenangan anda. Langganlah newsletter blog ini dengan memasukkan nama dan e-mel anda di ruangan atas, sebelah kanan. Saya gembira membantu anda.
---------------------

Pada masa saya menukilkan artikel ini, para jemaah haji sudah pun menunaikan ibadah sa'i di antara Safa dan Marwah. Apabila lihat gelagat dan aktiviti mereka di televisyen, saya berasa cukup seronok. Tapi pada masa yang sama, saya juga berasa sedih. Mungkin bukan kali ini, ujar hati saya. Seperti juga jutaan umat Islam yang lain, saya sebenarnya menyimpan hajat besar untuk ke Tanah Suci. Kalau bukan sebagai jemaah haji, sebagai jemaah Umrah pun jadilah. Kalau tak dapat pergi sebagai jemaah Umrah, pergi berseorangan sebagai penziarah pun jadilah. Ianya lebih baik daripada tidak berpeluang untuk pergi langsung.

Tiket penerbangan sekarang cukup mahal. Cukup, cukup, mahal. RM20,000 adalah perbelanjaan yang diperlukan untuk menunaikan haji. Untuk menunaikan Umrah pula memerlukan sekurang-kurangnya RM10,000 termasuk makan minum, penginapan dan perbelanjaan. Kalau untuk menziarahi Tanah Suci pula, RM10,000 adalah perbelanjaan yang diperlukan, sama seperti Umrah.








Doakan mudah-mudahan satu hari nanti saya dapat jejakkan kaki ke dua Kota Suci ini. Kalau ada rezeki, insya-Allah diberi peluang ke Baitulmaqdis pula.
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB
Posted By: Shaf Azmi

0 KOMEN:

POST A COMMENT

Contact Us

Name

Email *

Message *

 

POLIS TRAFIK

FACEBOOK PAGE

PARA PENGIKUT

Copyright © . SkillBlogger. All Rights Reserved.
Designed by :-Way2themes