Strategi Pemasaran Internet | SERBA ALAH SERBA ALAH: Strategi Pemasaran Internet
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Wednesday, October 08, 2014

Strategi Pemasaran Internet



Ya, elemen ini adalah yang paling kritikal sekali dalam menjana keuntungan menerusi internet. Dan elemen inilah yang paling mencabar sekali kerana agak ramai orang yang tidak percaya akan bisnes di internet yang mana penjual dan pembeli tidak pernah bersua muka dan kebarangkalian untuk menipu dan cubaan scam adalah sangat tinggi.

Saya sendiri pun masih lagi berusaha dalam membina kredibiliti dan kepercayaan pengguna internet terhadap saya. Ya, menjana pendapatan menerusi internet adalah bukan satu tugas yang mudah. Ketepikan semua ayat pujukan seperti 'Buat Duit di Internet Dengan Senang', 'Mudahnya Menjana Pendapatan di Internet' dan sebagainya. Jika anda tidak mampu membina kepercayaan dan kredibiliti dengan pengguna internet, di samping strategi pemasaran yang taktikal serta berkaliber, anda akan jatuh dengan mudah sekali. Dan ianya amat penting untuk saya yang menjana pendapatan menerusi internet dengan cara ber-blogging dan program affiliate produk.

Jadi strategi saya untuk menjana pendapatan di internet sebenarnya amat mudah untuk diperkatakan. Yang penting usaha berkekalan saja, di samping doa dan tawakkal. Semuanya dengan izin Ilahi. Kalau jadi, jadi lah ia. Kalau tak, tak jadi lah ia. Kun Fa Ya Kun. Ini dia cara-nya :

  1. Bina kredibiliti anda menerusi blog dan laman sosial yang anda ceburi.
  2. Cukupkan diri anda dengan segala ilmu mengenai strategi pemasaran Internet.
  3. Kaji pasaran dan kelebihan produk yang anda ingin pasarkan kepada umum. 
  4. Bina 'capture page' untuk produk yang anda ingin pasarkan, serta lakukan strategi pemasaran e-mel yang beretika.
  5. Lakukan promosi di laman sosial, website forum, website pengiklanan serta kalau anda mahu, buatlah video pemasaran produk anda di Youtube dan sebagainya.
  6. Elakkan dari melakukan spam.
  7. Elakkan dari menulis ayat marketing yang melampau-lampau. Lakukanlah ia sesuai dengan kelebihan produk anda. 
  8. Promosi di tempat-tempat yang sesuai dengan niche pemasaran produk anda. Contohnya produk Panduan Dapat Tiket Penerbangan Murah haruslah dipromosikan di laman-laman web yang berkaitan dengan 'Travel' (percutian). Dan produk Panduan Menjahit Expert haruslah dipromosikan di laman-laman web kewanitaan. Begitulah strategi basic yang saya buat.
  9. Teruskan mempromosi tanpa rasa putus asa. Pengguna internet di Malaysia mencapai 1.8 juta orang. Ada kebarangkalian yang 100 orang daripada 1.8 juta orang ini akan membeli produk anda. 
  10. Jangan terlalu tamak. Rileks saja. Kita sudah berusaha, yang selebihnya kita serahkan kepada Tuhan. Kalau tidak berjaya, jangan putus asa. Cuba lagi. 
Itu saja yang saya dapat kongsikan untuk kali ini. Saya akan membincangkan topik ini satu per-satu dalam post saya yang seterusnya.


-----------------------------------
Klik di sini untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang produk-produk yang saya tawarkan untuk anda.

| Jana RM12,000 Dengan Menulis E-Book | Panduan Dapatkan Tiket Penerbangan Murah | Ubat Kuat dan Tahan Lama 1 Jam Atas Katil | Panduan Pakar Menjahit Baju Kurung, Baju Melayu, Jubah |

Insya-Allah saya jamin semua produk di atas memang sangat POWER!
----------------------------------
Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB
Posted By: Shaf Azmi

0 KOMEN:

POST A COMMENT

Contact Us

Name

Email *

Message *

 

POLIS TRAFIK

FACEBOOK PAGE

PARA PENGIKUT

Copyright © . SkillBlogger. All Rights Reserved.
Designed by :-Way2themes