SEO VS AdWords | SERBA ALAH SERBA ALAH: SEO VS AdWords
Contact Us:

If You Have Any Problem, Wanna Help, Wanna Write Guest Post, Find Any Error Or Want To Give Us Feedback, Just Feel Free To Contact Us. We Will Reply You Soon.

Name: *


Email: *

Message: *


Skillblogger

LiveZilla Live Help

Friday, October 17, 2014

SEO VS AdWords



Kalau ikut dalam bahasa kasar saya, "Aku dah lama perati je kau ni, Adwords.". Sekali tengok meletup terus! Saya sendiri pun tak sangka penangan Google Adwords sebenarnya sehingga macam ini. Mungkin juga teknik SEO yang lama sudah boleh dikira lapuk dan tidak sesuai lagi untuk tahun 2014 dan tahun hadapan, tahun 2015.

Walaupun begitu, saya masih suka mengkaji tentang SEO yang pada saya, adalah satu cabang ilmu Internet Marketing yang sangat unik dan kalau kita pandai dalam ilmu SEO ni, trafik blog dan website kita juga akan melonjak naik.

Cuma... ilmu Seni Adwords ini adalah satu cabang ilmu baru yang saya masih perlu kuasai lagi dan saya sendiri pun masih tak berani untuk berkongsi apa yang saya belajar dengan anda semua kerana ilmu yang saya dapat ini adalah masih sedikit daripada rantaian ilmu Seni Adwords yang mampu melonjakkan jualan produk anda meletup-letup. Tak percaya? Saya berikan bukti di bawah.


Pakar Internet Marketing sudah mulai sedar...

Kesan daripada penangan Google Adwords

Fungsi Google Adwords. Iklan anda
akan terpampang dan kekal jika anda
tahu cara yang betul.

Nama saya pun ada jugak boss. Hasil
penangan Google Adwords.

Untuk memahami fungsi dan kelebihan Google Adwords ni sebenarnya sangat mudah. Andai kata anda pilih sebanyak RM150 untuk iklan dengan Google Adwords, dengan modal sebanyak itu insyaAllah anda boleh mendapat 1000 orang pelawat yang betul betul berminat dengan produk yang anda promosikan.

Ia bukan sembarangan pelawat kerana mereka adalah golongan yang sangat berminat dengan produk tersebut. Malah peluang untuk mereka menjadi pelanggan juga sangat tinggi.

Purata carian bagi keyword 'Kerja Kosong'

Sebagai contoh, saya highlight-kan keyword carian 'Kerja Kosong'. Di Malaysia sahaja, lebih dari 135,000.00 carian dibuat oleh rakyat Malaysia dengan keyword 'kerja kosong', 635,000.00. Hits carian untuk keyword 'jawatan kosong' dan 135,000.00 untuk kerja kosong kerajaan. Yang lebih menariknya keyword-keyword ini kurang saingan! Ini bermaksud kalau anda jual produk tentang kerja kosong seperti ebook cara lulus temuduga atau pun ebook kerja kerajaan maka anda boleh menjual dengan mudah kerana kurang saingan dan prospek akan membeli dari iklan anda kerana hanya anda sahaja yang tawarkan produk berkenaan kerja kosong ini! Nak cari produk affliate untuk keyword ini hanya perlu search di Google dengan kata carian 'affiliate+ebook kerja kosong' dan akan keluar lah ebook-ebook berkaitan dengan niche kerjaya yang menawarkan komisen affiliate. Mudah tak?

Okay. Langkah seterusnya. Ingat tak tentang keyword yang kita target tadi? Keyword tersebut adalah hasil carian mereka. Maknanya mereka sedang mencari dan memerlukan maklumat atau pun produk mengenai carian mereka tadi.

Jadi apabila mereka mencari maklumat dengan menggunakan keyword yang anda pilih untuk sasarkan iklan itu tadi maka secara tak langsung prospek akan terjumpa iklan kamu dan lebih tertarik untuk klik kerana ianya lebih highlight di paparan carian Google. Setelah mereka klik iklan anda tadi, mereka baca surat jualan produk dan jika mereka berminat akhirnya mereka membeli produk affiliate yang kamu promosi dari melalui Google Adwords. Nah! anda dah menang pada hari tersebut!

Sekarang mari kita lihat bagaimana kos Google Adwords RM150.00 itu tadi boleh berganda keuntungannya.

Dengan modal RM150.00 anda boleh dapat 1000 prospek berpotensi tinggiuntuk membeli. Katakan 10% daripada pelawat anda membeli produk affiliate yang bernilai RM50.00 dengan nilai komisen RM25.00. Buktinya? Tengok matematik mudah ini...

Pelawat = 1000
10% membeli = 100
Komisen ( 25 x 100 ) = RM2500

Baru sehari dah dapat RM2500. Kalau tiap-tiap hari ada sales sebegini, tak ke gila anda dibuatnya? Duit flow-in masuk bank setiap hari!

Dan taktik 'jahat nak mampus' sebegini sangat-sangat menguntungkan bagi anda yang memjalankan perniagaan Affiliate Marketing di internet. Hebatkan penangan Google Adwords? 

Tapi, untuk anda mahir dalam Seni Adwords, and wajib pakar dalam silibus teori penguasaan Google Adwords ini. Gambar di bawah menunjukkan apa yang perlu anda kuasai untuk menakluk Google Adwords.




Saya sendiri pun tak mampu bercakap banyak.. dan saya tak boleh bercakap banyak selagi saya masih belum kuasai ilmu-ilmu advanced seperti ini. Tapi saya pasti anda mahu belajar kan? Kalau tak, tak ada la anda semua baca post saya di blog ini.

Nak tahu dengan lebih lanjut? Klik di SINI.

Like the Post? Share with your Friends:-

Team SB
Posted By: Shaf Azmi

0 KOMEN:

POST A COMMENT

Contact Us

Name

Email *

Message *

 

POLIS TRAFIK

FACEBOOK PAGE

PARA PENGIKUT

Copyright © . SkillBlogger. All Rights Reserved.
Designed by :-Way2themes